Selecteer een pagina
In deze blog geef ik je mijn #1 tip voor jouw Onweerstaanbare Salespage Copywriting. Ik neem je even mee naar 2009, toen ik mijn eerste betaalde e-book schreef. En ik deze tip van een te gekke internetondernemer kreeg.

Per ongeluk de kinderopvang ingerold

In 2003 was ik ‘per ongeluk’ de kinderopvang ingerold. Als een soort uit de hand gelopen hobby. Eigenlijk om inspiratie op te doen voor de kinderverhalen die ik toen schreef. Maar dat liep even anders… Binnen een paar maanden startte ik mijn eigen gastouderbureau. En weer een paar maanden later opende ik een buitenschoolse opvang. En dat groeide en groeide… Binnen een paar jaar was mijn hobby een serieus bedrijf geworden, met personeel en al. Alle kinderen waren in cijfers veranderd. En ik vond het niet meer zo leuk. Dus besloot ik het te verkopen. En dat deed ik op goed geluk en met heel veel succes.

Expertstatus

Ik schreef in die tijd ook als blogger (2008) op het landelijk online kinderopvangplatform. Waar ik de expert in gastouderopvang was. En ik schreef columns voor het vakblad Kinderopvang. Ik was dus een bekende naam in kinderopvangland. Josien Frinking | tante josine | Woorden die Verkopen  Josien Frinking | tante josine | Woorden die Verkopen  

Gratis waardevolle kennis

Daardoor kreeg ik – ook na de verkoop van mijn bedrijf – nog vrijwel dagelijks mails en telefoontjes. Van gastouders en toekomstige gastouders, met de vraag om onafhankelijke informatie. En na wat zoekwerk, ontdekte ik dat er eigenlijk helemaal niets was voor gastouders. Geen onafhankelijke info, geen opleiding, nada, niets. Ik kon mijn ogen niet geloven en snapte er niets van. Dus besloot ik een praktische gids voor gastouders te schrijven.
Het werd het e-book: De Ideale Gastouder.
Ik weet allang niet meer hoe en wat, maar ik schreef dat e-book met de tips van Eelco de Boer. Ik volgde Eelco een tijdje en in 2009 was hij bezig met zijn business-in-a-box. Ik vond Eelco ongelooflijk tof, wat hij deelde was nieuw voor mij: Gratis waardevolle kennis. Hoe je een e-book en salespage schrijft. En lanceert. Dus dat ging ik doen!

Eelco’s tips waren gewoon simpel:

  • Je schrijft een e-book over een bepaald onderwerp.
  • Je maakt er een weggever bij.
  • Je ontwerpt een salespage of verkooppagina.
  • Je schrijft 7 promotiemails en die zet je in een automation.
  • Je lanceert en promoot het e-book met je weggever.
En volgens mij is er in 10 jaar tijd niet heel veel veranderd . Behalve dat sociale media erbij is gekomen. En de bomen een bos, nee een oerwoud hebben gevormd.

In 3 dagen klaar

Dankzij Eelco’s tips schreef ik De Ideale Gastouder in 3 dagen. Toen was het klaar. Op papier. Een vriendin maakte de cover voor het e-book. En de salespagina (Zo dankbaar voor!). En ik lanceerde mijn eerste betaalde e-book: De Ideale Gastouder. E-book Josien Frinking | #1 Copywriter van Nederland | Woorden die Verkopen   Het werd een succes. (Blij!) En dat had twee redenen.

Twee redenen voor online succes:

  1. Ik wist wie mijn doelgroep was en dat er grote behoefte was aan een praktische gids.
  2. Ik volgde de stappen die Eelco gaf “to a tee”.

Omdat het werkt

En die stappen waren de volgende:
  • Eelco vertelde hoe je een e-book schrijft (op basis van de 5 keer 5 methode).
  • Waarom je 7 mails schrijft en vanaf mail 4 je verkoop introduceert.
  • Wat de kracht van een weggever is en waarom die zo belangrijk is.
  • En waarom een salespage anders is dan een gewone websitepagina.
En die laatste tip, dat is mijn meest waardevolle tip voor jou.

Salespage gericht op verkoop

Een salespage schrijf je verkoopgericht. Alles is gericht op verkoop. Zodat die bezoeker en je potentiële klant op die betaalknop drukt. Je salespage heeft 1 onderwerp: jouw product. En 1 doel: verkoop. Klik hier maar even, voor een voorbeeld van mijn salespage Mijn allerbelangrijkste tip is dus:
Zorg dat er geen afleiding is.
Ik zie veel salespages waar nog allerlei linkjes en klik-mogelijkheden op staan. Maar dat wil je helemaal niet. Wat je wel wilt is:
  • De menubalk verwijderen/uitzetten.
  • De footer verwijderen/uitzetten (als hier links in staan).
  • De sitebar verwijderen/uitzetten.
  • De link naar je Over mij-pagina verwijderen/uitzetten.
  • Geen video’s waarop je naar YouTube kunt klikken.
  • Niet naar andere pagina’s gaan linken (ook niet je eigen site of andere sites).
Er is maar één link op je salespage. Verkopen met je salespage

De betaallink

En nu denk je wellicht: ja dat weet ik wel! Nou gefeliciteerd, dan snap je het. En dan hoop ik dat je goud geld met je salespage verdient en heel veel klanten aantrekt. Zo niet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je copywriting . En dan raad ik je aan de link nogmaals aan te klikken naar mijn Online Masterclass. En gebruik te maken van mijn unieke en onweerstaanbare aanbod. Deze Online Masterclass is namelijk een LIVE Online Masterclass en gaat over:

Onweerstaanbare Salespage Copywriting

Meedoen aan deze LIVE Online Masterclass is enorm waardevol. Zeker als je opziet tegen het schrijven van je salespage. En hier al tijden mee bezig bent. En je nog niet tevreden bent. De LIVE Online Masterclass is uniek. En praktisch. Omdat je tijdens de Masterclass direct jouw salespage schrijft. Met mijn hulp. Geen frustratie, zuchten en steunen meer. Geen uitstelgedrag en geen excuses. Stap voor stap. Gerichte kennis.
  • Het is live EN interactief.
  • Je krijgt opdrachten en tips van mij.
  • Je mag al je vragen stellen.
  • Je gaat direct aan het werk.
In een kleine, exclusieve groep. Zodat ik je mijn aandacht kan geven. En jij direct jouw Onweerstaanbare Salespage Copy schrijft. Anyway, het is een Onweerstaanbaar aanbod. Profiteer gewoon van mijn kennis en expertise. En ga voor onweerstaanbaar. Ga voor een succes. Ga voor goud !