Selecteer een pagina

Al op vijfjarige leeftijd was ik een creatief meisje. Met grote verhalen en een levendige fantasie. Ik wilde dolgraag schrijven, ik kon het alleen nog niet. Prachtige verhalen had ik in mij. Maar uiteraard, ze kwamen niet op papier.

Mijn leven is uitzonderlijk, wat past bij het leven van een schrijver. Ik heb op verschillende plekken in de wereld gewoond. Rondgereisd en het geluk gehad dat ik drie zeer succesvolle bedrijven heb opgezet en verkocht.

En nu, eindelijk, ben ik de creatieve copywriter die ik als kind eigenlijk al was.

Josien, de copywriter met lef

Mijn leven is een aaneenschakeling van bonte en bijzondere keuzes. Kansen die maar weinig mensen pakken. En dat is typisch wie ik ben: als persoon en als ondernemer. Ik pak kansen die op mijn pad komen. Daar denk ik niet over na. Als het goed voelt, dan ben ik al gestart.

Zo heb ik – toen ik bijna 40 was – nagenoeg al mijn spullen verkocht. Mijn sportwagen, huis en bezittingen, alles weggedaan. Ik wilde weten wie ik zou zijn zonder.

In een wereld waarin bezittingen en betrekkingen leidend zijn, wilde ik mezelf uitdagen. Hoe vóelt het om geen bezittingen te hebben? Is dat echt zo bevrijdend? Wat doet dit met mijn gevoel van eigenwaarde?

Het antwoord is: het is simpel maar niet gemakkelijk.

copywriter met lef

Dat beetje meer geven

In 1999 heb ik drie jaar aan de Franse Riviera gewoond. Daar heb ik, met een Franse partner, een prachtig bedrijf opgezet. Wij transformeerden vakantievilla’s in het topsegment naar first class private hotels, met alle denkbare services die je van een hotel mag verwachten.

Maar dan exclusief voor families die hun privacy en rust nodig hadden. Hollywood sterren, die een paar weken hun drukke leven ontvluchtte. Amerikaanse CEO’s van multinationals. Saoedische Sjeiks en Emirs die in hun eigen wereld leefden. Wij regelden álles, om hun verblijf in Zuid-Frankrijk zo aangenaam mogelijk te maken.

Ik zorgde dat mijn cliënten precies kregen wat ze wilden én een beetje meer.
Deze werkervaring is van onschatbare waarde geweest. Ik heb geleerd wat mensen willen, wat ze verwachten en hoe veeleisend ze zijn. En dan toch nog die stap extra maken, dat vond ik top.

Daarmee onderscheidde ik mezelf. Daar werd ik uitzonderlijk door. Daarom kozen ze voor mij, en alleen voor mij.
Zo heb ik geleerd om altijd te kijken waar ruimte voor verbetering is. Waar gaten zitten. Of welke krenten uit de pap het lekkerste smaken.

Ik verras en verbaas mijn klanten graag. Ik kijk altijd verder.

Dat is mijn meerwaarde als copywriter. Daarom ben ik #1.

Mijn aandeel in dit Franse bedrijf verkocht ik 10 dagen voordat de Twin Towers werden doorboord. Daarna kwam geen Arabier of Amerikaan nog vakantie vieren in Zuid-Frankrijk.

Werken met passie

Intussen woonde ik weer in Nederland en rolde ik per ongeluk de kinderopvang in. Wat begon als een uurtje oppassen, mondde uit in een van de grootste nanny- en gastouderbureau’s van Amsterdam en omstreken. Door mijn ervaring in Zuid-Frankijk bekeek ik de zaken net even anders dan gevestigde bureaus.

En niet alleen mijn werkervaring, mijn achtergrond in Public Relations en Marketing zorgde ervoor dat mijn bedrijf één van de eerste in de kinderopvangbranche was, dat überhaupt aan marketing en klantvriendelijkheid deed. Maar bovenal doe ik de dingen op mijn manier.

Zowel ouders als kinderen vonden mij geweldig. Mijn bedrijf was veel kindvriendelijker dan andere bureaus. Ik werkte met passie, maar deed ook die stap extra. Ik was betrokken. Verfrissend. Een verademing voor ouders. Ook dit bedrijf heb ik vlak voor de crisis (2008) verkocht.

Succesvol copywriter

Van onschatbare waarde voor bedrijven

Door de jaren heen blijk ik een verfijnde neus voor zaken te hebben.
Ik zie en voel wat nodig is, waar behoefte aan is en daar speel ik op in. Ik vind het super tof om een idee tot leven te brengen. Daar een visie, een nut en bestaansrecht aan te geven. En dat net even anders, beter, vernieuwender doen dan ieder ander.

Dat is talent en ervaring. Maar ook een zesde zintuig, dat ik goed ontwikkeld heb. En waarmee ik feilloos kan voelen en handelen. Ik weet inmiddels dat dit van onschatbare waarde is voor bedrijven.

Oosterse wijsheid in de westerse wereld

Mijn Intuïtie ben ik gaan trainen. Bij de wereldberoemde Deepak Chopra heb ik in Amerika een meditatieopleiding gevolgd en ik ben door hem gecertificeerd als meditatiedocent.

Het leven is eigenlijk heel simpel.
Mediteren houdt mij gegrond. En houdt mijn leven luchtig en simpel. Ik zie het leven als een golfbeweging: de ene keer surf je mee op de deining, bij een volgende golf zwem je om niet te verzuipen.
Snappen dat het leven hoogtij en laagtij heeft, maakt je sterker in je kern.

Door de wijze lessen die Deepak Chopra doorgeeft, sta ik als persoon en als ondernemer stevig in mijn schoenen.

En daar wil ik jou ook bij helpen. Want hoe fijn is het als je ambities hebt en je weet dat je met de juiste hulp die ambities waarmaakt. Dat je dromen uit komen. En daar waanzinnig veel geld mee verdient.

Ben jij klaar om die kwantumsprong te maken, laat van je horen.