Selecteer een pagina
Schrijven van content marketing is zo ongeveer wat ik het allerliefste doe. Ik ben heel praktisch. Goed in organiseren. Een neus voor zaken. Maar in het proces van het schrijven van content, verlies ik mezelf. Het proces van creatie. Dan verdwijnt ieder besef van tijd en plaats. Woorden die tot leven komen. De liefde willen bedrijven. Een verbintenis aan willen gaan. Dan ontstaat er harmonie.

Schrijven van content marketing: Mijn grootste geluk

Ik was vier of vijf jaar, toen ik aan een tafeltje buiten op het balkon ging zitten. Met een vel papier en een pen. Ik wilde mijn verhalen met de wereld delen. Ik kon nog niet schrijven, maar ik wist het. Ik wilde mensen roeren. Ik wilde dat de voorbijgangers naar boven zouden kijken en zouden zeggen: “kijk dat meisje eens, hoe knap zij kan schrijven!”. Maar ik had nog niet één letter geleerd. Uiteindelijke kraste ik woest mijn frustraties op papier.

Zonder emotie leeft je content niet

Commercieel schrijven, copywriting, of tekst. Zo wordt content veelal genoemd . Het is heel, heel leuk om te doen. Als je er goed in bent. Het gevoel van bulls eye. In de roos. Er zijn regels. Kaders waarbinnen je moet blijven. Maar daarbinnen is er vrijheid. Ruimte. Leegte. Die ik mag vullen. Met mijn gift. Woorden. Die raken. Emotie.

En die emotie, dat is de essentie van content. Het is de verleiding die haar dans laat ontluiken. Beroering. Je klant zodanig verwennen en laten genieten van jouw bedrijf en diensten, dat ze meer willen. Meer van jou. Dichtbij je willen zijn.

Schaven aan liefde en passie

Ik hou van die intimiteit met woorden.

Ik heb een hele goede babbel. Ben een leuk mens. Sociaal. Met humor. En ik heb een glinstering in mijn ogen die aanstekelijk is. Op papier heb ik dat ook. Ben ik geloof ik zelfs sterker.

Het is een gift die ik heb gekregen. Dankbaar. Een talent. Maar waar mogelijk heb ik deze gift technisch wel bijgeschaafd. Schrijven is schrappen. Schrijfspier gebruiken. Techniek verfijnen. Het resultaat is dat ik met zo veel plezier en liefde, ook beroepsmatig mijn bijdrage mag geven. In online marketing. En Social Media.

Kunst van het weglaten

Met weinig woorden veel laten zien.

Wit gebruiken.

Durven.

‘Don’t tell them, show them’

Niet beschrijven, maar laten zien. Met woorden. En dat is ongeveer de meest gemaakte fout van ondernemers, die moeite hebben met hun content marketing. Je producten en diensten gaan beschrijven. Jezelf gaan beschrijven. Verkopen en willen overtuigen. In plaats van laten zien.

De kracht van goede content is je lezer, je klant meenemen in jouw wereld. Jouw passie. De ervaring tot leven laten komen. Verleiden. Met jouw honing. Zoete lekkernijen creëren met woorden.

Wil je ook graag een beleving voor jouw klanten creëren? Goede content marketing? Voor je website? Een campagne die klanten trekt? En heb je zelf moeite met het strelen en beminnen van je woorden? Kan je jouw tijd eigenlijk veel beter besteden? Laat mij je teksten schrijven en je klanten verleiden.

Want, heb ik zojuist mijn diensten proberen te verkopen, of heb je mijn passie voor schrijven gevoeld?